Forum Kuźnia RPG Strona Główna Kuźnia RPG
Forumowe sesje RPG wszelkich systemów i settingów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szklany Demon [potwór, d20]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kuźnia RPG Strona Główna -> Garść pomysłów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keliah
Wredny Administrator
Wredny Administrator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oława. Reaktywacja forum!

PostWysłany: Sob 13:20, 01 Kwi 2006    Temat postu: Szklany Demon [potwór, d20]

- A teraz powstań! Jam jest twym panem i stwórcą i tylko mych rozkazów będziesz słuchać! Jedynie głuchy odgłos ocierającego się o siebie szkła odpowiedział na szaleńcze nawoływanie starca. Grzechot ten powoli zaczął układać się w słowa: Nie jestem niczyim sługą głupcze... nadszedł czas ponieść konsekwencje swego czynu... – nim starzec zdołał cokolwiek uczynić stwór przemienił swój złowróżbny głos w czyn wbijają w jego pierś ostry niczym brzytwa szpon pozbawiając go tchu i zarazem esencji życia...

Vengred Czarny Mag ginący z ręki swego tworu


SZKLANY DEMON
Wielkie wynaturzenie
Kości wytrzymałości: 16k8 +80 (154 pw)
Inicjatywa: +14 (+10 Zr, +4 poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 18m
KP: 30 (-2 za rozmiar, +10 za Zr, +12 za naturalny pancerz)
Ataki: 2 szklane szpony +20 wręcz, ugryzienie +19 wręcz, 4 szklane ostrza +20 dystansowy,
Obrażenia: Szklane szpony 2k6 + 7 (cięte i kłute, krytyk 19-20/x3), szklane ostrza 1k10 (cięte i kłute, krytyk 19-20/x2), ugryzienie 2k8 + 10
Front/zasięg: 3m na 3m/3m
Specjalne ataki: oślepiający witraż, szklane więzienie, nova szkła, szklane brzytwy, Czarne Serce,
Specjalne cechy: Ciało ze szkła, redukcja obrażeń 20/+2, Oblicze grozy, szklane rzemiosło, szklane odłamki, OC 20,
Rzuty obronne: Wytrw +10, Ref +15, Wola +12,
Atrybuty: S 25, Zr 30, Bd 20, Int 18, Rzt 15, Cha 17,
Atuty: Poprawiona Inicjatywa, Atak wielokrotny, Finezja w broni (szklany szpon), Potężny atak,
Umiejętności: Nasłuchiwanie +18, Zauważanie +20, Wiedza (dowolna) +16, Koncentracja +15, Równowaga +15, Ciche
poruszanie –20,

Klimat/teren: każdy region i podziemia
Występowanie: pojedynczo lub straż mauzoleum (1 szklany demon plus 2k10 zombie i 2k8 Szkieletów)
Skala wyzwania: 19
Skarb: dzieła sztuki (patrz opis)
Charakter: zawsze chaotyczny zły
Rozwój: 18-24 KW (olbrzymi)

Szklane demony to dziwaczne twory nie znane dotąd niemalże nikomu. Żadna tradycyjna księga magicznych arkan nie wspomina o tychże istotach, zapewne ze względu na to, iż powstały niedawno i dopiero szykują swe plugawe oblicza do wyjścia na świat. Szklane demony to istoty na wskroś złe i egoistyczne, chełpiące się w cierpieniu innych, dlatego też nie raz gdy schwycą swą kolejną ofiarę poddają ją okrutnym torturom jedynie dla swej chorej przyjemności. Jak dotąd nie słyszano by ktokolwiek widział aby demony te kroczyły po ziemiach Faerunu lecz niektórzy zagubieni wędrowcy lub nie ostrożni poszukiwacze przygód, którzy zapuścili się za daleko w głąb mrocznych jaskiń natrafili tam na monumentalne witrażowe mauzolea – domy tych zagadkowych i zarazem przerażających istot. Szklane demony nigdy nie łączą się w pary czy też bardziej zgrane grupy lecz nie raz towarzyszą im zastępy posłusznych im żywych trupów, których zniewalają dzięki potężnej magii nekromantycznej – tej samej, która powołała do istnienia szklane demony. Kształty tychże istot przypominają budowę ogromnych humanoidów, chociażby takich jak giganty – bowiem mierzą one nawet do 7m wysokości, jednak długie nożycowate szpony u obydwu par kończyn wyraźnie nakreślają ich niezwykłość. Całość ciała szklanego demona została zbudowana z małych trójkątnych, różnokolorowych szkiełek luźno ze sobą połączonych. Każdy nawet najdrobniejszy ruch wprawia je w złowieszczy, wibrujący dźwięk grzechoczącego szkła. W masywnej klatce piersiowej skryte jest serce demona wykonane w całości z czarnego szkła, którego rytmiczne uderzenia są dobrze widoczne przez półprzezroczyste szkiełka. Jednak to nie serce jest głównym elementem wzbudzającym największą panikę wśród wrogów, lecz oblicze szklanego demona, ciągle wykrzywione w szaleńczym grymasie złości. Równie przerażające wrażenie stwarzają równe rzędy trójkątnych zębów oraz zakręcone rogi wyrastające z głowy demona zdolne przebić każdego nierozważnego oponenta. Mimo tak iście piekielnego wyglądu i serca przesączonego czystym złem istoty te słyną z niezwykłych dzieł sztuki. Dzięki swym niesamowitym zdolnościom rzeźbiarstwa w szkle ozdabiają swe mauzolea zapierającymi dech artystycznymi, monumentalnymi dziełami. Tutaj zagadkowość tych istot i ich piekielna natura zbiegają się w zadziwiającą całość.


WALKA

Już samo przerażające oblicze szklanego demona i jego czarne serce tętniące negatywną energią potrafią poważnie osłabić nawet najpotężniejszego przeciwnika. Na sparaliżowane strachem ofiary czekają ostre niczym brzytwy szklane szpony rozdzierające nawet najwspanialszą krasnoludzką zbroje. Wszystkie te cechy czynią szklanego demona niezwykle wymagającym przeciwnikiem stanowiącego wyzwanie nawet dla doświadczonych herosów.

Oślepiający Witraż (zn)[b/]: Magia zaklęta w szkłach budujących Szklanego Demona sprawia, że wystawiony na bezpośrednie promienie światła (lub też czar Światło Dnia) działa jak potężny pryzmat odbijając je ze zwiększoną siłą. Wszystkie istoty posiadające narządy zmysłu wzroku znajdujące się w pobliżu (do 20m) demona zmuszone są wykonać rzut obronny na wytrwałość (ST 19) albo zostaną oślepione na 1k6 rund. Wyrzucenie na kości 1 oznacza kolejny rzut obronny o tym samym ST – jeżeli ów test zakończy się porażką istota zostaje permanentnie oślepiona. (powodzenie oznacza normalne efekty zdolności)

[b]Szklane więzienie (zn)
: Szklany demon 3 razy na dzień jest w stanie utworzyć magiczną, szklaną kopułę pod którą może starać się uwięzić do czterech małych, dwóch średnich i jedną dużą istotę. Kopułą ta co prawda chroni uwięzionych śmiałków, lecz także tymczasowo wyklucza z walki. Szkło kopuły ma 30pw i twardość równą 2, natomiast ST przebicia wynosi 17. Każdy potencjalny więzień może uniknąć tego losu wykonując udany rzut na refleks o ST 18.

Nova szkła (zn): Raz na 1k8 rund Szklany demon jest wstanie wytworzyć wokół siebie barierę wirujących, małych szklanych ostrz. Przez pierwszą rundę ranią one wszystkich pobliskich (do 3m od demona) wrogów, poczym na początku kolejnej rundy rozpryskują się na wszystkie strony. Ostrza lecą na odległość do 21m i każdy kto stanie na drodze toru ich lotu zmuszony jest wykonać rzut na refleks o ST 17 albo jego ciało przebiją 1k4 szklane ostrza, każde z nich zadając 1k4 obrażeń. Jeżeli istoty w pierwszej rundzie novy będą w bezpośrednim zasięgu ostrz nie mają prawa do rzutu obronnego i automatycznie otrzymują 1k10 obrażeń.

Szklane Brzytwy (zn): Co 2k4 rundy demon może wytworzyć w dowolnym miejscu pobliskiego obszaru kilka wyrastających z podłoża szklanych brzytew. Maksymalny obszar jaki mogą zajmować to powierzchnia kwadratu o boku 3m. Demon jest w stanie dowolnie kształtować ich ułożenie na powierzchni. Każda istota która spróbuje pokonać ową zaporę musi wykonać rzut obronny na refleks o ST 20, albo pokaleczy się na niewiarygodnie ostrych szklanych ostrzach odnosząc obrażenia równe 1k6 na każdą rundę przebywania w ich obszarze. Jeżeli brzytwy powstaną na obszarze obecnie zajmowanym przez jakieś istoty, muszą one wykonać rzut na refleks o ST równym 17 aby odskoczyć na bezpieczny obszar. Jeżeli takowego nie ma (np. róg pomieszczenia, otaczająca przepaść itp. ) to nie uzyskują one prawa do rzutu obronnego.

Czarne serce (zc): Punktem kumulującym całą złą energię demona jest jego plugawe serce. Cały czas rytmicznie pulsuje, wprawiając ciało demona w lekkie drgania. Negatywna energia skupiona w sercu demona jest w stanie na życzenie tworzyć nieumarłych ze zwłok tak jak czyni to czar Ożywienie zmarłych. Dodatkowo co 1k4 rund z serca wystrzeliwuje w losowo obrany cel Promień negatywnej energii. Demon wykonuje wtedy atak dotykowy na dystans. ST na oparcie się efektom czaru wynosi 16. Raz na 10 rund Demon może wywołać w obszarze 9m wokoło siebie potężny wybuch skumulowanej negatywnej energii. Zadaje on wszystkim żywym istotom 5k8 obrażeń, zaś tyle samo lecząc nieumarłym. Poddani efektom czaru mogą wykonać rzut obronny na wytrwałość, ST 18 aby doznać jedynie połowy obrażeń, lub rzut na refleks o ST 20 aby całkowicie uniknąć szkodliwych skutków. Wszystkie wymienione powyżej czary należy traktować jak rzucane przez 16 poziomowego zaklinacza.

Ciało ze szkła (zw): Z racji tego, że ciało demona zostało w całości wykonane ze szkła, otrzymuje on połowę obrażeń kłutych i ciętych, zaś broń miażdżona powoduje mu podwójne obrażenia.

Szklane odłamki (zw): Kiedy Szklany demon otrzyma obrażenia w walce wręcz istnieje szansa, że z trafionego miejsca wyprysną ostre szklane odłamki raniąc atakującego. Na każdy 1 punkt obrażeń zadany bronią kłutą bądź ciętą jest 1% szansy na takie zdarzenie, zaś użycie broni miażdżonej zwiększa tą szansę do 2%. Szklane odłamki powodują 1k6 obrażeń kłutych.

Oblicze grozy (zw): Ktokolwiek ośmieli się spojrzeć na plugawe oblicze szklanego demona czuje rozdzierający strach w sercu. Każda istota w zasięgu 9m od demona, bezpośrednio spoglądająca mu w twarz zmuszona jest wykonać rzut obronny na wolę o ST 21, albo przez 5k6 rund będzie wstrząśnięta (patrz efekty strachu Przewodnik Mistrz Podziemi str. 84 i 85). Jedynie istoty o KW mniejszym niż demon podlegają mocy grozy. Wróg, któremu rzut obronny powiedzie się, przez jeden dzień jest odporny na grozę danego szklanego demona.

Szklane rzemiosło (zn): To jedna z najbardziej zadziwiających zdolności szklanych demonów. Przeczy ona całkowicie, brutalnej, złej naturze tych stworzeń. Jest niczym kpina, niesmaczny kawał urządzony przez twórcę szklanego demona, bowiem istoty te są w stanie tworzyć niezwykłe dzieła sztuki z czystego szkła. Nawet najbardziej subiektywne oko krytyka zdolne jest przekonać się do ich prawdziwego piękna. Zwykle w siedzibie demona znajduje się 1k8 takich dzieł sztuki, każde z nich warte co najmniej 7 000 sztuk złota.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kuźnia RPG Strona Główna -> Garść pomysłów Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin