Kuźnia RPG
Forumowe sesje RPG wszelkich systemów i settingów
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Kuźnia RPG Strona Główna
->
Fantasy i RPG - dyskusja ogólna
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Witamy Nowicjuszy! Jeżeli nie wiesz jak zacząć i jesteś nowy to dobrze trafiłeś...
----------------
Krótki FAQ i News
Mistrzowie i Straż
Skrybowie
Sesje - kwintesencja kuźni
----------------
Dungeons & Dragons
Cyberpunk 2020
Monastyr
Zew Cthulhu
World of Darkness
Warhammer Fantasy Roleplay
Dzikie Pola
Systemy autorskie i inne
Scenariusze i pomysły
----------------
Gotowe scenariusze
Garść pomysłów
Kfiatki z sesji
Obrady Starszej Rady Kuźni
----------------
Techniczne uwagi o forum
Mistrzowie Gry
Pomysły, uwagi, skargi
Inne
----------------
Chorągiew Piastów Śląskich
Offtopic
Sesje na realu
Fantasy i RPG - dyskusja ogólna
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Shogun
Wysłany: Czw 9:56, 08 Lut 2007
Temat postu:
No i miejmy nadzieje ze nie zrobisz bo niekoniecznie ten kapłąn takim by sie chciał stać....... choć ostatecznie zawsze można to jakoś naprawić
odnowienie lub inny czar z pewnością by pomógł
Keliah
Wysłany: Czw 18:50, 25 Sty 2007
Temat postu:
Shogun napisał:
Hmm ciekawe o jakim kapłanie mówisz Very HappyVery Happy.
Zachowujemy anonimowość Shogun xD
Co do przedmiotów to racja, zawsze można zaniwelować działanie jakiegoś itemu, zabrać go lub po prostu zniszczyć. Jednak to też ma ograniczenia. Jeżeli gracz za cięzko zarobione złoto kupuje sprzęt który po pierwszej walce idzie praktycznie na złom, to może się lekko wkurzyć
Jeżeli rozpatrujemy sprawę pod mechanikę d20 to żeby osiągnąć jakąś znaczną różnicę musiałbym z tego kapłana uczynić garbatego, bezzębnego człowieka pooranego bliznami w kształcie symbolu Bane'a xD
Wtedy mógłbym mu sporą karę dołożyć do testów dyplomacji. Tak jednak 'z natury' robić nie powinienem
Shogun
Wysłany: Czw 18:32, 25 Sty 2007
Temat postu:
Hmm ciekawe o jakim kapłanie mówisz
.
Hmm ogólnie jeśli chodzi o postacie walczące to można im czasem zniszczyć jakąś fajną zabawke i juz jest dużo słabsza (ile dają przedmioty) (patrz Kisiel i jego tarcza), albo możesz dla kapłana z tą dyplomacją wyznaczyć nałożoną przez Kościół pakute za coś tam, że ma nie wykorzystywać swoich zdolności do przekonywania kogoś ew. zrobić mu okrutną szrame na twarzy i wtedy powiedzieć.... no przykro mi Twoja dyplomacja zmniejsza sie bo juz nie wzbudzasz tak powszechnego uwielbienia jak kiedyś i wszyscy widząc Cie tylko patrzą Ci na ręce i nie chcą Ci wierzyć
D:
(ehh nie ma to jak działanie na własną szkodę)
Keliah
Wysłany: Sob 11:10, 20 Sty 2007
Temat postu:
Wiesz to już kwestia defektu mechaniki że tak powiem. ST 30-35 - to już jest nieziemsko trudny gość do przekonania. A kapłan mając w sumie +20 do testu nie potrzebuje dużo wyrzucić na kości żeby przekonać kogoś. To co mówisz o różnorodności BN-ów to racja, ale nie moge też zakladać że co drugi kupiec jest uparty jak osioł xD
Black Rose
Wysłany: Sob 11:07, 20 Sty 2007
Temat postu:
Moim zdaniem MG powinien być przygotowany na wszystko. Przecież gra jest taka, że kupiec nie ma tylko 5 odpowiedzi (jak to wygląda w komputerowych RPG). Swoją drogą to zależy od charakteru takiego kupca, bo może być uparty jak osioł, albo podatny na manipulację :p. Co do gracza to nie powinniśmy ciągle patrzeć na statystyki, bo to psuje klimat i nie jest realistyczne. No przepraszam bardzo, ale nie znam kogoś takiego kto przekonywałby wszystkich do wszystkiego xD. Może upomnienie?
Keliah
Wysłany: Sob 9:14, 20 Sty 2007
Temat postu: Powergaming
"Tak! Wyrzucam 20 i plus moja nieziemska premia do ataku daje.. +54, a dodając do tego jeszcze premie z przedmiotów... amuletów... klas prestiżowych..."
Brzmi znajomo? Taak, zmora każdego MG - powergaming. Czyli skrótowo mówiąc optymalne wykorzystywanie mechaniki gry by po prostu... być w czymś naprawde dobrym. Prędzej czy później coś takiego przytrafi się każemu prowadzącemu. I co wtedy zrobić? Najprostsze wydaje się po prostu zabicie niewygodnego gracza lub zabranie mu owej "przepakowanej" umiejetności. To jednak budzi wśród graczy wielkie niezadowolonie - w końcu MG powinien być zawsze sprawiedliwym sędzią, arbitrem w sprawie zasad. A mechanika to mechanika... ciągłe jej blokowanie tylko zepsuje rozgrywkę.
Jak się okazuje powergaming nie dotyczy jedynie postaci które wybitnie radzą sobie w walce. Pokaże to na przykladzie z własnej sesji:
W drużynie jest kapłan, który dość sporo zainwestował w umiejetność dyplomacji. Teraz niemal za każdym razem przekonuje wszystkich do wszystkiego. To może naprawde krzyżować plany... Wyjściem wydaje się podniesienie stopnia trudności ale sytuacja gdy wszyscy kupcy nagle są bardziej "nieprzekonywalni" niż zwykle budzi pewne zdziwienie/rozbawienie nawet.
Więc jakie jest najlepsze wyjście? Ogrniczenie zasad? Upomnienie gracza? Zmiana mechaniki?
Co wy o tym sądzicie? Licze na wasze opinie
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001 phpBB Group
Chronicles phpBB2 theme by
Jakob Persson
(
http://www.eddingschronicles.com
). Stone textures by
Patty Herford
.
Regulamin